Koncept gostoljubivosti

Prije nego što kupe automobil, mnogi ljudi i dalje fizički dolaze u salone, sjedaju za volan odabranog modela te na temelju osjećaja koji imaju za volanom donose odluku žele li ili ne žele kupiti određeni auto. Nekima ne odgovaraju sjedala, nekima ne odgovara osjećaj za volanom, a upravo zbog tih razloga često i odustaju od kupovine. Takvih problema sigurno neće imati oni kupci koji se odluče za Lexus. Jer, ako ste ikada sjeli u neki od njihovih automobila, sigurno i dalje pamtite taj dobar osjećaj koji prevlada vozača kada se smjesti za upravljač ovog japanskog brenda. Osjećaj je to kao da ste doma – kod kuće, zavaljeni u svoju najdražu fotelju. U biti, osjećaj koji se javlja kada sjednete u Lexus je kao da ste oduvijek u tom autu…

Omotenashi – životna filozofija Japanaca

Takav luksuz komfora nemaju svi, a u Lexusu on postoji zahvaljujući omotenashiju. Omotenashi je jedna od japanskih filozofija na čijim je stupovima nastao sam brend, a ona se odnosi na koncept gostoljubivosti koji je duboko ukorijenjen u japansku kulturu i život.

Japanci su poznati po svojoj ljubaznosti, a tu ljubaznost posebno će vam iskazati kada im dođete u goste. Oni će napraviti sve da se u njihovom domu osjećate ugodno, kao u vlastitoj kući te da uživate u detaljima koje su domaćini osmislili posebno za vas.

Ceremonija čaja kao najvažniji dio posjeta

Možda i najvažnija stvar cijelog koncepta omotenashi je ceremonija pripreme čaja. U tom činu, i domaćin i gosti preuzimaju specifične uloge, jednako pridonoseći uspjehu okupljanja, a krajnji cilj ceremonije je gostima poslužiti najbolji zeleni matcha čaj.

Za samu pripremu ceremonije čaja, domaćini mogu potrošiti i do nekoliko dana. Ovisno o godišnjem dobu, namjeni događanja, ali i samim gostima, vrlo promišljeno i pažljivo za taj se događaj bira posuđe, ali i same dekoracije kao što su Kakemone, odnosno slike svitka, ili pak Ikebane, odnosno cvjetni aranžmani.

Iako je sam proces pripreme ponekad nešto duži, ključ same umjetnosti ceremonije čaja leži u jednostavnosti, dok su vrijednosti koje će svi sudionici ovakvih druženja ponijeti sa sobom zahvalnost, poniznost i međusobno poštovanje.

Kako je ova filozofija utjecala na Lexus?

Ova japanska životna filozofija duboko je ukorijenjena i u sam brend Lexus. Od samih je početaka omotenashi bio jedan od stupova na kojima se razvijao brend, a kroz brojne je elemente prisutan i danas u priči o Lexusu.

Omotenashi ćete u Lexusu doživjeti čim kročite nogom u Lexusov salon, jer jedan od njihovih glavnih postulata kojim se vode je da se prema svakom kupcu odnose kao prema gostu u njihovom vlastitom domu.

Ako ste ikada posjetili neki od Lexusovih salona, sigurno ste u njihovom pomno uređenom interijeru primijetili postavljen set za pripremu matcha čaja. Posebne posudice i bambusova metlica podsjećaju na taj važan čin u japanskoj kulturi, ali i na sve ono što omotenashi simbolizira.

Posvećenost kupcima

Gostoljubivost se kod njih očituje i kroz izvrsnost, odnosno kroz izvrsnost pružanja usluge kupcima. Kako bi nadmašili sva očekivanja kupaca, ulažu se veliki napori da se ljudi kod njih osjećaju dobrodošli, ali i da predvide potrebe kupaca često prije nego što oni sami to shvate.

Možda jedan od najboljih primjera gdje su već u samim začetcima pokazali tu svoju posvećenost i predanost izvrsnosti je trenutak kada su se nekoliko mjeseci nakon lansiranja brenda u SAD-u, dva kupca požalila na neke sitne probleme u njihovim automobilima. Tada su odlučili napraviti neobičan pothvat – poslali su obavijest svim kupcima, kojih je bilo oko 8000, da sa svojim modelima dođu u najbliže salone kako bi provjerili njihove aute.

Onim kupcima koji su bili dosta udaljeni od servisnih centara, Lexusovi bi mehaničari dolazili kući. Nakon što su provjerili njihove automobile, oprali su ih te napunili njihove spremnike goriva. Konkurencija je tada mislila da će problemi na samom početku pokopati brend, no ovim izvrsnim PR trikom, stekli su reputaciju marke koja brine o svojim kupcima.

No, omotenashi ćete najbolje osjetiti u onom trenutku kada sjednete u Lexus. Sve u automobilu je podređeno tome da se osjećate ugodno – od samih sjedala koja su udobna i odlična za vožnju pa do toga da je sve jednostavno i nadohvat ruke. Baš kao da ste doma, na svojem najdražem mjestu gdje ste sve podredili sebi.

I baš zbog toga kupci vole i cijene Lexus, koji je kroz godine stekao reputaciju pouzdanog i sigurnog brenda, koji vas neće ostaviti “na cjedilu”. Štoviše, u Lexusu ćete se, upravo zahvaljujući toj izvrsnosti, uvijek osjećati dobro, sretno i zadovoljno – baš kao u svom vlastitom domu.

Chic.hr @chic.hr

Foto: PR