GLAMI

GLAMI, vodeća Europska modna tražilica, je nedavno provela ispitivanje pod imenom, „Fashion (Re)Search“ koje je jedino ispitivanje posvećeno modnom segmentu, po kojem je moguće pratiti i snimiti trenutne trendove u trinaest Europskih država. Jedna od tih trinaest država je ujedno i Hrvatska, gdje je ispitivanje provedeno na uzorku od skoro 2.200 ispitanika, a sudjelovali su muškarci i žene. Dvije najzastupljenije dobne skupine, koje su sudjelovale u ispitivanju su 35 do 44 i od 45 do 54 godine. U njihovim odgovorima, ispitanici su otkrili kako reagiraju na razvoj tržišta i koje trendove preferiraju, samo par mjeseci prije prvog ljeta bez korona virusa, nakon gotovo tri godine.

Shopping navike Hrvatskih potrošača

Nakon gotovo dvije i pol godine pandemije, Europa se pronašla usred financijske nestabilnosti obilježene inflacijom, koja značajno utječe na raznolike segmente naših svakodnevnica, pa tako i na potrošačke navike. Međutim, GLAMI ispitivanje je otkrilo da unatoč tome što je više od pola ispitanika (72%) izjavilo da mali, ali uočljiv porast cijena odjeće i obuće, još uvijek ne predstavlja značajan „problem“ za njihovu „shopping“ košaricu. Također, čak 66% Hrvata izjavilo je da ovu godinu planiraju potrošiti istu pa i veću svotu novca na modu, u usporedbi s 2021. godinom. Od onih koji su najavili veću potrošnju ove godine, 36% je reklo da će to postići kupovanjem više komada odjeće po istim cijenama ili kupovanjem skupljih odjevnih predmeta. Međutim, neki ispitanici planiraju potrošiti manje u usporedbi s prošlom godinom (27%). Oni koji planiraju manje potrošiti će kupovati generalno manje proizvoda (70%). Hrvati nisu imuni ni na Rusko – Ukrajinsku situaciju, više od pola ispitanika je spomenulo kako je rat utjecao na njihove potrošačke navike, te objašnjavaju kako planiraju potrošiti manje i uštedjeti više novca u slučaju da se situacija dodatno razvije ili eskalira.

Ženski trendovi koji će obilježiti ovo ljeto

Uz potrošačke navike i što utječe na kupovinu odjeće, obuće i ostalih odjevnih predmeta, ispitanike smo pitali da izaberu koje trendove će pratiti ovog ljeta. Sudeći prema odgovorima, polovina žena (52%) je izabralo trend sportske i udobne odjeće, kao njihov prvi izbor za ovo ljeto. Drugi najčešći odgovor bio je elegantna i romantična odjeća. Gotovo, dvije trećine ispitanika je odgovorilo da više preferiraju nositi udobnu odjeću i cipele, nego elegantnu, za vrijeme ljetnih praznika. A koja boja će prevladavati ovog ljeta, odgovor je također vidljiv u rezultatima, ispitanici su odabrali meke, pastelne boje, kao što su bijela, bež i svijetlije nijanse plave i roze. Čak 66% ispitanika je potvrdilo da imaju običaj prepakirati kofere za ljetne praznike, no unatoč tome uvijek nose istu odjeću.

Muški trendovi koji će dominirati ovog ljeta

Muškarci, baš kao i žene, po svojim odgovorima su izabrali udobnu odjeću, kao što su majice kratkih rukava, kratke hlače i tenisice, kao njihovu modnu preferenciju ovog ljeta. Oko 54% muškaraca je izjavilo da baš kao i žene, nose više odjeće na ljetovanje nego što im je potrebno, te su izjavili da ni ne nose veći dio odjeće spakiran za tu prigodu. Zaključujemo, dakle da žene i muškarci više preferiraju udobnu i ležernu odjeću, pored elegantne i profinjene odjeće u ljetnim izdanjima, uostalom tko ne bi preferirao udobnost na ljetovanju.

GLAMI je modna tražilica koja cijeni mišljenje korisnika i u 2018. godini je lansirala niz marketinških istraživanja bazirana na redovitom prikupljanju podataka, pod imenom „Fashion (Re)search“. Provođenjem ispitivanja i istraživanja, da bi pratili što korisnici preferiraju, GLAMI uspijeva u svojoj misiji, a to je da pruži najnoviju modu svojim korisnicima. Najnovije ispitivanje koje je izvršeno u travnju 2022. godine, se provelo u čak 13 Europskih zemalja (Češka Republika, Slovačka, Grčka, Rumunjska, Mađarska, Hrvatska, Slovenija, Bugarska, Španjolska, Litva, Latvija, Estonija, Turska). Istraživanja su pokazala dobre rezultate i pružila su nam kvalitetne podatke i informacije, od kojih možemo pratiti i nadgledati potrošačke navike.

***

O modnoj tražilici GLAMI

GLAMI, jedinstvena modna tražilica koja se oslanja na umjetnu inteligenciju, lansirala je GLAMI.hr u 2019. godini i od tada ima za cilj postati prvi korak svakog potrošača u Hrvatskoj koji odluči kupovati modne artikle putem interneta. S misijom da postane najveći modni katalog, okupljajući na jednom mjestu tisuće brendova koje svatko može istražiti, GLAMI.hr pomaže e-trgovinama da dosegnu novu publiku i nove kupce. Na GLAMI.hr se može pronaći više od 1.000.000 proizvoda i 4.000 brendova iz više od 82 e-trgovine poput Ecipele, Factcool i About You.

Globalno, GLAMI surađuje s više od 4.000 e-trgovina te nudi više od 15 milijuna modnih artikala i 25 tisuća različitih brendova iz različitih dijelova svijeta, korisnicima u više od 13 zemalja. Platforma je pokrenuta u listopadu 2013. godine u Češkoj, a tijekom 9 godina poslovanje se proširilo i u druge zemlje poput Hrvatske, Slovenije, Grčke, Slovačke, Rumunjske, Mađarske, Bugarske, Turske, Španjolske, Litve, Latvije i Estonije, s planom dodavanja još zemalja na ovaj popis u budućnosti. 

Modna tražilica GLAMI.hr je dostupna i putem mobilne aplikacije koja je kompatibilna s IOS i Android uređajima.

Chic.hr @chic.hr

Foto: PR