NEK’ SI
Iza brenda NEK’ SI i agencije HFM scouting stoje dvije svestrane arhitektice – Leila Nanuk i Hana Fort-Mlakar. Osim što dijele ljubav prema arhitekturi, Leila je osnivačica brenda NEK’ SI, poznatog po prilagodljivim naušnicama o kojim nam je više otkrila u ovom članku, dok je Hana vlasnica scouting agencije koja promovira hrvatski dizajn kroz rad s novim modelima.

Osim što ih povezuje arhitektura, Leilu i Hanu ujedinjuje i želja da nadahnu žene da prigrle sve svoje uloge bez ograničenja. Kako su izgradile vlastite brendove i što za njih znači sloboda izbora, otkrile su nam u razgovoru.
* Arhitektura vam je bila početna točka, no danas imate vlastiti modni brend i scouting agenciju. Kako je došlo do tih prekretnica u karijerama?
L: Granica između dizajna i arhitekture često je vrlo tanka, ponekad čak i neprimjetna. Ipak, za razliku od dizajna, arhitektura je proces koji traje – vrijeme od prve skice do realizacije mjeri se mjesecima, pa čak i godinama. U dizajnu, taj se proces odvija puno brže, ponekad unutar samo nekoliko tjedana ili dana. NEK’ SI je nastao spontano, iz želje i potrebe da ono što je nacrtano što prije ugleda svjetlo dana.

H: U svijet mode zakoračila sam prije nego u svijet arhitekture. Budući da se oba područja, među ostalim, bave estetikom, smatram ih međusobno kompatibilnima. Kao što model odražava bit proizvoda, tako realizirana zgrada utjelovljuje ideju arhitekta. Otvaranje scouting agencije za mene je bio logičan sljedeći korak – osim što želim pomoći budućim modelima, kroz nju imam priliku za organizaciju, snimanja i kreativno izražavanje.

* Što želite poručiti ovom kampanjom i koja je glavna ideja iza nje?
Mislimo da je nepotrebno stvarati nerealne standarde ili nametati okvire. Svaka žena može imati jednu ili više uloga po vlastitom nahođenju, ne postoje one manje ili više vrijedne, one koje ju manje ili više čine ženom. Svaka je žena posebna, upravo takva kakva je.

LEILA
* Brend NEK’ SI smo već pisali ovom članku. U ovoj kampanji predstavljaš novi dizajn naušnica koji se razlikuje od prethodnih. Što te inspiriralo na tu promjenu i što želiš poručiti ovim dizajnom?
Kolekcija OTTO vizualno se uvelike razlikuje od prethodnih, iako zadržava prepoznatljiv NEK’ SI koncept – mogućnost kombiniranja različitih nastavaka i naušnica, kako unutar same kolekcije, tako i s razigranim modelima iz kolekcije LOOPS. OTTO naušnice odišu bezvremenskim, minimalističkim dizajnom, pročišćenom estetikom i suptilnom ženskom elegancijom.

* Koliko se dizajn naušnica razlikuje od procesa projektiranja u arhitekturi? Počinješ li sa skicama, kao što to radi većina arhitekata?
Nekima bi to moglo biti iznenađenje, ali moj proces rada ostaje isti, bez obzira na konačan rezultat. Svaki dizajn naušnica, baš kao i svaki arhitektonski projekt, započinje skiciranjem, nakon čega slijedi istraživanje materijala, izrada testnih uzoraka (ili u arhitekturi – maketa), a zatim detaljna razrada i realizacija konačnog rješenja. Tako je bilo i s kolekcijom OTTO – inspiracija je proizašla iz materijala, točnije stakalaca koja reflektiraju svjetlost i stvaraju igru zrcalnih odsjaja.
* Kako vidiš budućnost Nek’sica? Imaš li određeni cilj ili puštaš da se brend prirodno razvija?
Oni koji me poznaju znaju da ne funkcioniram bez svojih tjednih to-do lista, koje se uvijek temelje na dugoročnim planovima… ali s Nek’sicama je to drugačije. Ovdje jednostavno uživam u procesu i veselim se svakom novom iskustvu. Tako je, primjerice, spontano nastala i suradnja s Hanom i njezinom scouting agencijom. U trenutku kada smo odlučile da želimo raditi zajedno, još nismo imale ni definiranu temu kampanje – sve se kasnije jednostavno prirodno posložilo.

HANA
* Hana, provela si cijelo desetljeće u svijetu mode. Kako je započeo tvoj put i koja je najvažnija lekcija koju si iz tog iskustva ponijela?
Oduvijek me zanimao svijet mode i nakon dugog razmišljanja, istraživanja i sakupljanja hrabrosti, odlučila sam se na prvi korak. Od tada sam sudjelovala na mnogim revijama i snimanjima te putovala svijetom. U početku, kao i većina djevojaka koje se odluče na taj korak, nisam znala ništa o tom poslu te sam sve učila u hodu. Najvažnija lekcija koju sam naučila je ne obazirati se na “hejtere” i slušati intuiciju.
* Koji bi savjet dala nekome tko želi postati model? Gdje započeti i na što posebno obratiti pažnju?
Savjetujem, da se javi scouting agenciji ili ako poznaje, nekom modelu s višegodišnjim iskustvom u struci. Kao i pri ulasku u bilo koji posao, važno je razmotriti mogućnosti, što posao donosi i što zahtijeva. Nakon toga, procijeniti ispunjava li naša očekivanja i možemo li zadovoljiti tražene uvjete.

* HFM scouting si osnovala 2024. godine s namjerom da pomogneš novim modelima u sklapanju ugovora s agencijama. Kome bi preporučila da se javi tvojoj agenciji?
Osnovni cilj HFM scouting agencije je savjetovanje i usmjeravanje modela prema modnim agencijama. Moja scouting agencija nije usmjerena prema jednoj modnoj agenciji, već prema više njih. Preporučujem svima koji razmišljaju o ulasku u svijet mode, a ne znaju odakle krenuti. Rado ću im pomoći u njihovim prvim koracima, pripremiti ih i pomoći odabrati agenciju koja će im najviše odgovarati.
Posebnu zahvalu upućujemo Muzeju za umjetnost i obrt za ustupanje prostora palače Gvozdanović za fotografiranje.
Palača Gvozdanović nosi bogatu povijesnu i kulturnu vrijednost te je dom istoimene zbirke koja čuva dragocjene umjetničke i obrtničke predmete iz prošlih stoljeća. Ova zbirka pruža uvid u estetiku i način života prošlih vremena, a njen značaj i utjecaj na očuvanje kulturne baštine neprocjenjivi su. Kampanja se tako savršeno uklapa u prostor koji spaja tradiciju s modernim izražajem, simbolizirajući bezvremensku ljepotu i snagu žene.
Chic.hr @chic.hr